اخبار

برگزاری وبینار آموزشی " آشنایی با کیفیت محصول" ویژه پیشرانان

اصفهان

۱۳۹۹/۰۸/۱۲

متن کامل خبر

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان اصفهان، فیروزی ، مدرس دوره اظهارکرد: مفهوم رایج و قدیمی کیفیت(Quality) از دیدگاه اقتصادی صرفاً به نتایج فرآیند تهیه محصول تکیه می کند که بر اساس آن درجه مرغوبیت محصولات و خدمات، تعیین میگردد. این شناخت که کیفیت به عنوان مهمترین عامل استراتژیکی موفقیت در بازارهای جهانی مطرح است، باعث تغییر تفکر نسبت به تعریف محدود از مفهوم کیفیت گردید.

وی افزود : در فرآیند تصمیم گیری مشتریان که به قضاوت درباره کیفیت محصول و تصمیم به خرید آن منجر می گردد، در کنار مشخصه های فنی، مشخصه های دیگری مانند قیمت، خدمات مناسب در تعمیر و نگهداری، برخورد مطلوب در فروش نیز نقش مهمی را ایفا می نمایند. در استاندارد ایزو۸۲۰۴ کیفیت چنین تعریف شده است: تمامی ویژگی های یک مقوله(کالا یا خدمات) که در توانایی آن جهت برآورد ساختن نیاز های تصریح شده یا تلویحی آن مقوله موثر است.

در ادامه حاضران در کارگاه ضمن آشنایی با بعضی از جنبه های کیفی و کمی محصول با نکاتی کلیدی در حوزه فروش محصولات آشنا شدند.

  1. تطبیق ویژگی‌های محصول با نیاز بازار؛
  2. توضیحات واضح و محل قرارگیری مناسب آن برروی محصول؛
  3. تعیین اهداف مشخص برای عرضه‌ی آن محصول؛
  4. سرمایه‌های بالقوه رایگان تبلیغاتی؛
  5. تحریک بخش تقاضای بازار برای آن محصول؛
  6. زمان‌بندی درست در عرضه‌ی محصول، به‌منظور فروش حداکثری.

 لازم به ذکر است این وبینار در قالب یکی از چندین کارگاه اموزش تخصصی در حوزه مشاغل خانگی است که بصورت یک بسته آموزشی هدفمند به پیشرانان همکار در طرح ملی مشاغل خانگی ارائه می گردد.