اخبار

آزمون پایانی دوره آموزشی چرم دوزی برای زنان سرپرست خانوار اردبیل

اردبيل

۱۳۹۹/۰۸/۱۲

متن کامل خبر

 

آزمون پایانی دوره آموزشی چرم دوزی برای متقاضیان طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در جهاددانشگاهی اردبیل برگزار شد.

در این دوره آموزشی که به تعداد 13 جلسه 3 ساعته با ارائه خانم فرزانه صمدیان از مربیان فنی حرفه ای اردبیل برگزار گردید، در آن تعداد 10 نفر حضور یافتند و توانستند به مرحله آزمون عملی و کتبی راه یابند.

با کسب امتیاز مناسب از سوی شرکت کنندگان، جهادددانشگاهی آنان را برای اخذ گواهی مهارت از طریق اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به اداره کل فنی حرفه ای معرفی نمود تا از محل تفاهمنامه دو اداره کل، این تعداد فقط در آزمون نهایی گواهی مهارت که در تاریخ 24 آبان برگزار می گردد، شرکت نمایند.

رشته چرم دوزی یکی از مزیت های طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار اردبیل است و آموزش یافتگان توانسته اند در طول دوره با لوازم و مواد اولیه این رشته آشنا شوند.

همچنین دوخت انواع مصنوعات چرمی، نظیرکیف زنانه و مردانه، کیف دانشجویی، انواع جاکلیدی در این دوره، آموزش داده شد.

شرکت کنندگان بعد از آشنایی با انواع چرم و انواع دوخت ها در هنر چرم دوزی، گام به گام با ساخت یک کیف تا مرحله تکمیل کار پیش رفتند و از این طریق با جزییات روش کار که در دوخت هر نوعی از کیف لازم است از قبیل برش زدن ، سمبه زدن، دوخت چرم ، نصب زیپ ، جا کارتی و ...آشنا شدند.