اخبار

اختصاص 20 میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی به خراسان جنوبی

خراسان جنوبي

۱۳۹۸/۰۲/۰۷

متن کامل خبر

رییس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در سال گذشته، حدود 20 میلیارد تومان برای تسهیلات مشاغل خانگی به خراسان جنوبی اختصاص داده شد که دستگاه‌های تخصصی و بانک‌ها در این استان در مقایسه با بسیاری از مناطق همکاری خوبی داشتند.


به گزارش ایسنا منطقه خراسان جنوبی، مهناز امامدادی، امروز 7 اردیبهشت، در جمع خبرنگاران با اشاره به   ظرفیت‌های خوبی که در خراسان جنوبی وجود دارد، اظهار کرد: در این استان دنیایی از امکانات و ظرفیت‌ها وجود دارد که باید بستر و زمینه بهره گیری از این ظرفیت‌ها فراهم شود.


وی با بیان اینکه در بحث الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی، خراسان جنوبی به عنوان یکی از استان‌های پایلوت انتخاب شد، افزود: این طرح در قالب قراردادی در مهر ماه سال 96 بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی به امضا رسید و خراسان جنوبی به عنوان یکی از 9 استان پایلوت انتخاب شد.


رییس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: طی جلسه‌ای که امروز با مسئولان اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی برگزار شد، گزارشات خوبی را از اجرای این طرح در استان دریافت کردیم.


امامدادی ادامه داد: قطعا با توجه به شرایط آب و هوایی این منطقه، مشاغل خانگی، صنایع دستی و رشته‌هایی که وابستگی کمتری به بخش کشاورزی دارد، ظرفیت‌های بی شماری دارد و باید به آن پرداخته شود.


وی افزود: این مشاغل  می‌تواند موفقیت بسیاری را برای افراد دارای مهارت به ویژه زنان ایجاد کند و این افراد می‌توانند با حداقل سرمایه فعالیت‌های بسیاری داشته باشند. 


رییس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: امیدواریم با هماهنگی‌های جهاددانشگاهی و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه باشیم.


امامدادی ادامه داد: آنچه که در این طرح مهم است شناسایی ظرفیت‌ها، توانمندسازی متقاضیان و اتصال به بازار است.


وی اظهار کرد: در سال گذشته، حدود 20 میلیارد تومان برای تسهیلات مشاغل خانگی به خراسان جنوبی اختصاص داده شد که دستگاه‌های تخصصی و بانک‌ها در این استان در مقایسه با بسیاری از مناطق همکاری خوبی داشتند.


رییس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه با اعطای تسهیلات در ابتدای شروع کار مخالف هستیم، خاطرنشان کرد: نکته قابل توجه در این طرح کاهش وابستگی به تسهیلات است چراکه این امر کمک می‌کند افراد با همت خود کار را انجام دهند و وام و تسهیلات زمانی در اختیار این افراد قرار می‌گیرد که به حدی از توسعه در فعالیت خود رسیده باشند و برای بزرگ‌تر کردن کار این تسهیلات را دریافت کنند