اخبار

رسالتی مشترک در مسیر مشاغل خانگی استان

سيستان وبلوچستان

۱۳۹۹/۰۸/۱۲

متن کامل خبر

نشست هم اندیشی در جهت هم افزایی و توسعه مشاغل خانگی فی مابین جهاد دانشگاهی  و شبکه توسعه اجتماعی رسالت استان برگزار گردید.


در ابتدای نشست منصور تاجری رئیس جهاد دانشگاهی استان ضمن معرفی طرح  و ظرفیت‌های موجود در استان  بیان کرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به کارفرمایی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و اجرای جهاد دانشگاهی در گستره کشور در حال پیاده سازی می باشد و هدف اصلی آن ایجاد، توسعه و پایدارسازی مشاغل خانگی کشور می باشد که در حقیقت گامی در جهت تحقق شعار سال خواهد بود.
لذا نیاز به هم افزایی بین دستگاهی در جهت اجرای هر چه بهتر کارآفرینی اجتماعی و فردی در مشاغل خانگی استان وجود دارد.
مرتضی نوری ،مدیراجرایی طرح ضمن معرفی کامل مزایا و نحوه اجرایی طرح اظهار کرد : با هم افزایی در اقدامات پیش رو خواهیم توانست کارهای گزینی را به انجام رساند و در این مسیر تجارب مجموعه رسالت و ظرفیت های سرمایه انسانی و  مالی آن میتواند راه گشا باشد.
در ادامه مهدی شهیدی زندی ، دبیر شبکه توسعه اجتماعی رسالت استان ضمن تاکید در انجام هر چه بهتر فعالیت های فی ما بین جهت برخورداری بهتر مردم ، بیان کرد که مسیر الگوی توسعه اجتماعی رسالت نیز بر توانمندسازی و حل مشکلات مردم با مشارکت مردم ، متمرکز می باشد و از ظرفیت مالی همچون وام قرض الحسنه نیز بهره برده می شود تا بتواند اعتبارات لازم را پوشش داده و این الگو با مشارکت بیش از هزار کانون همیاری اجتماعی در گستره استان در حال اجرا میباشد.

در پایان مقرر شد جهت پیگیری موارد طرح شده نشست هایی جهت تدوین مسیر راه برگزار گردد تا نتیجه خوبی را شاهد بود.