اخبار

نقش بیمه در اشتغال پایدار

سيستان وبلوچستان

۱۳۹۹/۰۸/۲۱

متن کامل خبر

نشست هم اندیشی جهاددانشگاهی و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستائیان و عشایر استان در جهاد دانشگاهی برگزار گردید.
       امان الله شاقوزائی مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان در دیدار با دکتر منصور تاجری رئیس جهاد دانشگاهی و مرتضی نوری مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان، اظهار داشت: مشارکت و همکاری جهاد دانشگاهی در گسترش پوشش بیمه اجتماعی می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.   
شاقوزائی با اشاره به سابقه خوب فعالیتهای جهاد دانشگاهی در طرحهای اشتغالزائی، توانمندسازی و تسهیلگری، گفت: با توجه به اینکه تمرکز طرح ملی توسعه مشاغل خانگی بر توانمندسازی متقاضیان است، بیمه اجتماعی نقش مهمی در ایجاد امنیت شغلی، رفاه نسبی و رشد اقتصاد دارد.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی استان ضمن اعلام آمادگی صندوق بیمه اجتماعی برای بیمه نمودن افراد متقاضی مشاغل خانگی و سایر اقشار هدف که ساکن در مناطق روستایی، عشایری و شهرهای زیر بیست هزار نفر جمعیت هستند و نیز فعالان بخش صنایع دستی و کشاورزی ساکن در شهرهای بزرگ  بیان داشتند متقاضیان می‌توانند با در دست داشتن مدارک به نزدیکترین کارگزاری صندوق بیمه اجتماعی به محل سکونت خود مراجعه و نسبت به ثبت نام اقدام نمایند و از خدمات و مزایای آن شامل بازنشستگی، ازکارافتادگی، فوت و نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای بهره‌مند شوند.
در ادامه دکتر تاجری رئیس جهاد دانشگاهی با اشاره به حمایت دولتی در پرداخت هفتاد درصد حق بیمه و ظرفیت خوب بیمه اجتماعی در توانمندسازی و بهبود وضعیت زندگی جامعه هدف، بیان داشت: همکاری، مشارکت و هم‌اندیشی بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی با جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلابی علمی و دارای سوابق و تجارب موفق به موفقیت بیشتر طرح‌ها و پروژه‌ها کمک می‌کند.
وی با اعلام آمادگی برای همکاری با صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان در جهت استفاده از ظرفیت‌های موجود برای معرفی، اطلاع رسانی و گسترش پوشش بیمه اجتماعی، گفت: بیمه اجتماعی فرصت خوبی را برای متقاضیان مشاغل خانگی و سایر اقشار هدف جهت امنیت شغلی ایجاد مینماید.
مرتضی نوری ، مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان نیز ضمن معرفی طرح ، اهداف و مزایای آن بیان داشتند یکی از محور های مهم فعالیت ما ایجاد اشتغال پایدار است که نمی توان در طی این مسیر نقش بیمه مناسب را نادیده گرفت.

لذا امید است به همکاری یکدیگر و استفاده از شبکه های مشترک دو مجموعه در گستره استان ، بتوان با پررنگ تر نمودن نقشه بیمه در حوزه اشتغال گام های موثری برداشت.