اخبار

اشتغال ۲۷۰۰ نفردرطرح شبکه‌ی دستبافته‌های داری و دستگاهی جهاددانشگاهی طرح الگوی نوین مشاغل خانگی خراسان رضوی

خراسان رضوئ

۱۳۹۸/۰۱/۳۱

متن کامل خبر

عامل توسعه شبکه‌ دستبافته‌های داری و دستگاهی طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی جهاددانشگاهی خراسان رضوی تاکید کرد: توانسته ایم در این طرح برای ۲۷۰۰ نفر ایجاد شغل و یا تثبیت شغل در بحث شبکه‌های دستبافته‌های داری و دستگاهی در استان داشته باشیم.


به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، عبداله احراری با بیان این مطلب افزود: طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی به کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  توسط جهاددانشگاهی که مجری این طرح می باشد در اواخر سال 96 کلید خورد.


وی با اشاره به اینکه در حال حاضر طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی جهاددانشگاهی خراسان رضوی در مراحل پایانی کار قرار دارد، ادامه داد: تمام مراحل شناسایی ظرفیت‌ها، مزیت‌ها و اولویت‌های مشاغل خانگی استان، آموزش و توانمندسازی متقاضیان و  اتصال به بازار  در این طرح در استان انجام شده است.


عامل توسعه شبکه‌ دستبافته‌های داری و دستگاهی طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی جهاددانشگاهی خراسان رضوی از تعهد کامل این سازمان در ایجاد و حفظ اشتغال در شبکه دستبافته‌های داری و دستگاهی طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی خبر داد.


به گفته وی، تعهد خراسان رضوی برای ایجاد اشتغال در این طرح 4000 نفر است که سهم شبکه‌ دستبافته‌های داری و دستگاهی از این میزان 2700 نفر  می‌باشد.


عامل توسعه شبکه‌ دستبافته‌های داری و دستگاهی طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی جهاددانشگاهی خراسان رضوی تاکید کرد: توانسته ایم در این طرح برای 2700 نفر ایجاد شغل و یا تثبیت شغل در بحث شبکه‌های دستبافته‌های داری و دستگاهی در استان داشته باشیم.


وی تامین مواد اولیه و نهاده‌های مورد نیاز تولیدکنندگان و اتصال به بازار را از ویژگی های طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی دانست و تصریح کرد: با تکمیل این طرح، جهاددانشگاهی همچنان از اشتغال ایجاد شده در طرح پشتیبانی خواهد نمود.


احراری به تکمیل  شبکه‌ دستبافته‌های داری و دستگاهی شهرستان بجستان با اشتغال 320 نفر اشاره و تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های دستبافته‌های داری و دستگاهی این شهرستان با تمرکز بر روستای مرندیز بافت فرش در ابعاد برزگ پارچه است