اخبار

حمایت از پیشران ها در طرح اشتغال خانگی استان قم

قم

۱۳۹۹/۰۸/۲۲

متن کامل خبر

مدیر واحد اشتغال جهاد دانشگاهی استان قم گفت: یکی از برنامه های طرح ملی توسعه مشاغل خانگی حمایت از پیشران‌های شرکت کننده در این طرح است.

یاسر شریفی در گفت وگو با ایسنا بیان کرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حال اجرا می باشد که اجرای آن در ۳۱ استان کشور بر عهده جهاد دانشگاهی است.
وی افزود : علاقه مندان تا ۳۰ آبان ماه جهت شرکت در این طرح می‌توانند در سامانه inhb.ir ثبت نام نمایند و نسبت به اخذ کد رهگیری اقدام نمایند تا بتوانند از مزیت های رایگان طرح ملی مشاغل خانگی استفاده نمایند.
شریفی ادامه داد: در این طرح متقاضیان پس از ثبت نام در سامانه، دسته‌بندی می‌شوند و سپس تیم‌سازی و شبکه‌سازی میان افراد انجام می‌شود؛ همچنین مشاوره‌های رایگان جهت ارتقای کسب و کار در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد و در صورت نیاز آموزش‌های رایگان توانمندسازی شغلی به آن‌ها داده می شود.
وی اظهار کرد: در این طرح تولیدکنندگان، شرکت‌ها، صاحبین کسب و کار و تعاونی ها به عنوان پیشران می‌توانند ثبت‌ نام نمایند و از مزیت‌های این طرح استفاده کنند تا از متقاضیان کسب و کارهای خانگی حمایت نمایند. در مقابل برای این افراد امکان دریافت تسهیلات بانکی نیز مهیا می‌باشد.
شریفی ابراز کرد: علاوه بر موارد مذکور در این طرح چندین بازار فروش اینترنتی جهت کمک به فروش محصولات متقاضیان به صورت رایگان ایجاد شده است که این کار زمینه جذب مشتری و بازاریابی را نیز فراهم می‌کند.