اخبار

تشریح طرح مشاغل خانگی در فرمانداری بهار

همدان

۱۳۹۹/۰۸/۲۴

متن کامل خبر

سرپرست جهاددانشگاهی واحد همدان با حضور در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان کبودراهنگ به تشریح روند اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی پرداخت.

علی کلانترنیا در این جلسه با بیان اینکه این طرح ملی با کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال جاری اجرا می ‌شود، گفت: در این طرح افراد جویای کار،صاحبان مشاغل خانگی و تمام افراد بالای ۱۸ سال و فاقد بیمه کارفرمایی میتوانند ثبت نام و از مزایای این طرح بهره‌مند شوند.

وی افزود: آموزش، توانمندسازی، مشاوره کسب و کار، اتصال به بازار، بازاریابی محصولات، ثبت برند و فروش محصولات به صورت کاملا رایگان از جمله مزایای این طرح برای افراد متقاضی و پیشران است.

سرپرست جهاد دانشگاهی واحد همدان بیان کرد: هدف گذاری اصلی این طرح ایجاد اشتغال پایدار در شرایط اقتصادی کنونی برای افراد آسیب پذیر جامعه است که با تحقق آن بتوانیم بخشی از نیازهای جامعه را برآورده سازیم.

فرماندار بهار هم ابراز امیدواری کرد که طرح توسعه ملی مشاغل خانگی بتواند بخشی از مشکلات اشتغال شهرستان را رفع کند و افزود: با آموزش و توانمندسازی افراد و اتصال آنها به بازار و آموزش شیوه های نوین تجارت، از جمله تجارت الکترونیک می توان اجرای موفقیت آمیز این طرح را شاهد بود.

احسان قنبری بر لزوم توجه به مباحث تکمیلی در این طرح و در نظر گرفتن مشوق هایی برای شرکت کنندگان در طرح تاکید کرد و گفت: امید است در وانفسای بیکاری این طرح باری از مشکلات بسیاری از خانواده ها که درد بیکاری در آنها موج می زند بردارد. در ادامه، فرماندار بهار از دستگاه های اجرایی این شهرستان خواست تا همکاری لازم را در اجرای هرچه بهتر طرح توسعه مشاغل خانگی با جهاد دانشگاهی داشته باشند.