اخبار

رشته های طرح ملی مشاغل خانگی جزو نیازهای اصلاندوز است

اردبيل

۱۳۹۹/۰۸/۲۶

متن کامل خبر

فرماندار اصلاندوز:
رشته های طرح ملی مشاغل خانگی جزو نیازهای اصلاندوز است
 فرماندار شهرستان اصلاندوز گفت: رشته های آموزشی و شغلی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی از نیازهای اساسی برای ارتقاء سطح زندگی خانواده ها در شهرستان اصلاندوز است.
به گزارش خبرنگار مهر، سید عباس مینایی بعد از ظهر روز یکشنبه در جلسه اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در شهرستان اصلاندوز اظهار کرد: شهرستان اصلاندوز از آمادگی کامل برای اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در تمام بخش‌ها و روستاها برخوردار است که با ایجاد پژوهشکده و ساختمان آموزشی و استقبال جوانان منطقه این طرح قابل اجرا است.
وی همکاری دستگاه‌های اجرایی شهرستان و جهاد دانشگاهی استان اردبیل را در راستای توسعه اصلاندوز خواستار شد و افزود: «ورنی» و گلیم بافی از رشته‌های صنایع دستی مورد علاقه مردم اصلاندوز مخصوصاً زنان خانه دار است که امیدواریم با اجرای این طرح بتوانیم مشاغل دیره خانواده‌ها را احیا کنیم.
فرماندار اصلاندوز از برگزاری دوره‌های توانمندسازی و ارائه مشاوره پس از انجام پایش و ارزیابی سطح مهارت متقاضیان و علاقه مندان خبر داد و گفت: در ادامه اجرای این طرح، تولیدات فعالین این حوزه وارد بازار شده کارهای برند سازی و اتصال به بنگاه‌های بالادستی با همراهی پیشران‌ها و کارشناسان جهاد دانشگاهی محقق می‌شود.
مینایی موفقیت این طرح را در گرو هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی شهرستان و جهاد دانشگاهی استان عنوان کرد و افزود: انتظار داریم جهاد دانشگاهی مراحل اجرای طرح توسعه مشاغل خانگی را به شکل منظم و با برنامه ریزی و طبق دستورالعمل‌ها عملیاتی کند.
وی ظرفیت پیشران‌ها در این طرح برای ایجاد اشتغال پایدار خانگی را مهم ارزیابی کرد و گفت: باید با برنامه‌ریزی مناسب، ارزیابی اولیه از متقاضیان صورت گرفته و اطلاعات دقیق احصا و آموزش‌های قبل از اعطای تسهیلات جدی گرفته شود.