اخبار

طرح اشتغال در سه فاز توسط جهاد دانشگاهی اجرا می‌شود

اصفهان

۱۳۹۹/۰۸/۲۷

متن کامل خبر

 افسون نیاز بخش در گفت و گو با ایسنا در خصوص برگزاری نخستین جلسه شورای راهبردی اشتغال، اظهار کرد: اولین جلسه شورای راهبردی اشتغال در مشاغل خانگی در اداره کار اصفهان برگزار شد که در این جلسه نماینده سازمان‌های میراث فرهنگی و اداره ارشاد حضور داشتند. در این جلسه طرح اشتغال معرفی و مقرر شد در شورای راهبردی، این سازمان‌ها به جهاد دانشگاهی کمک کنند تا طرح به خوبی اجرا شود.

وی با بیان اینکه مجری طرح جهاد دانشگاهی اصفهان است، افزود: طرح اشتغال قبلاً به شکل پایلوت در ۹ استان اجرا شده و هم‌اکنون هم در ۳۱ استان در حال اجرا است که یک شیوه‌نامه هم در این خصوص داریم و ثبت‌نام آن از شهریور آغاز شده است.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی اصفهان، گفت: در اولین جلسه شورای راهبردی مصوب شد که هر کدام از این دستگاه‌های اجرایی ۵ رشته اولویت‌دار خود را به جهاد دانشگاه اصفهان معرفی کنند و جلسات نیز به شکل منظم برگزار شود.

نیازبخش خاطرنشان کرد: طرح اشتغال در واقع توسط جهاد دانشگاهی در سه فاز اجرا می‌شود که فاز اول آن اعلام عمومی است تا افراد متقاضی ثبت نام کنند و ویژگی‌های این طرح برای افراد بالای ۱۸ سال است که هم‌اکنون در فاز اول طرح و اطلاع رسانی آن هستیم. دستگاه‌های همکار، پشتیبان و متقاضی را به جهاد دانشگاهی معرفی می‌کنند تا جهاد به شکل کامل‌تر طرح را اجرا کند.

وی افزود: در فاز دوم طرحِ اشتغال با پایش اطلاعاتی، افراد را توانمند می‌کنیم و شغلی را که می‌خواهند برای آنان ایجاد می‌کنیم و در فاز سوم افراد به بازار و بنگاه‌های بالا دستی متصل می‌شوند. در این طرح روی  شغل‌هایی که می‌توان در خانه ایجاد کرد بیشتر تمرکز شده است.