اخبار

روند اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان اردبیل بررسی شد

اردبيل

۱۳۹۹/۰۸/۲۷

متن کامل خبر

روند اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان اردبیل با حضور رئیس اداره اشتغال و هدایت نیروی کار اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی و معاون آموزشی جهاددانشگاهی استان اردبیل بررسی شد.

معاون آموزشی جهاددانشگاهی اردبیل در این جلسه از ثبت‌نام بیش از یک هزار و ۳۰۰ نفر متقاضی کسب و کار خانگی در طرح ملی «توسعه مشاغل خانگی» در استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان اردبیل، بهرنگ کوهی در جلسه بررسی روند اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان با اعلام این خبر، اظهار کرد: برای اجرای بهینه، دبیرخانه این طرح در مراکز آموزشی جهاددانشگاهی در شهرستان‌های اردبیل، پارس آباد و گرمی راه‌اندازی شده است تا با همکاری و هم‌افزایی دستگاه‌های متولی، سهمیه دو هزار نفری استان از طرح مذکور محقق و ساماندهی شود.

وی افزود: اولویت‌های شغلی این طرح با توجه به مزیت و نیاز استان و همفکری دستگاه‌های اجرایی شناسایی شده است که پس از پایان ثبت پایش و ارزیابی متقاضیان جهت برگزاری دوره‌های توانمندسازی و ارائه مشاوره و هدایت متقاضی انجام می‌گیرد.

معاون آموزشی جهاددانشگاهی استان اردبیل تصریح کرد: فاز سوم این طرح اتصال به بازار، برندسازی و اتصال به بنگاه‌های بالادستی است که این امر با همراهی پیشران ها با جهاددانشگاهی محقق می‌شود.

در این جلسه رئیس اداره اشتغال و هدایت نیروی کار اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل ضمن قدردانی از تلاش‌های جهاددانشگاهی در اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان، یادآور شد: برای اجری فازهای این طرح، همکاری و تعامل سازنده دستگاه‌های اجرایی متولی در استان و شهرستان‌ها لازم است.

 اصغر منافزاده با بیان اینکه اجرای این طرح باید در استان امری جدی تلقی شود، ادامه داد: الگوی نوین مشاغل خانگی در شرایط تحریم‌های اقتصادی و شیوع ویروس کرونا می‌تواند یاری بخش خانواده‌ها باشد و جامعه را به سمت توسعه سوق دهد.

وی با اشاره به اینکه برای تحقق اهداف این طرح لازم است هماهنگی بین دستگاه‌های متولی و جهاددانشگاهی استان صورت گیرد، ادامه داد: از جهاددانشگاهی انتظار می رود مراحل اجرای طرح توسعه مشاغل خانگی را به شکل منظم و مطابق با برنامه و دستورالعمل ها پیش ببرد.

منافزاده به استفاده از ظرفیت پیشران‌هایی با میزان اشتغالزایی بالا در این طرح تاکید کرد و افزود: باید با برنامه‌ریزی مناسب، ارزیابی اولیه از متقاضیان با در نظر گرفتن همه جوانب انجام شود و اطلاعات مناسبی در اختیار آنها قرار گیرد.