اخبار

بازدید امام جمعه سرعین از دبیرخانه طرح ملی مشاغل خانگی استان اردبیل

اردبيل

۱۳۹۹/۰۸/۲۷

متن کامل خبر

امام جمعه سرعین از دبیرخانه طرح ملی «توسعه مشاغل خانگی» در جهاددانشگاهی استان اردبیل بازدید و در جریان فعالیت‌های آن قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان اردبیل، در جریان این بازدید حجت الاسلام محمود اصغری اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان را امری مهم عنوان کرد و افزود: جهاددانشگاهی در راستای تحقق اهداف این طرح خدمات و فعالیت‌های خوبی را انجام داده است.

وی توزیع عادلانه سهمیه دو هزار نفری طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در شهرستان‌های استان خواستار شد و اظهار کرد: این طرح در شرایط شیوع ویروس کرونا علاوه بر اینکه موجب حفظ سلامت مردم می‌شود، زمینه درآمدزایی، اشتغال و تامین معاش خانواد‌ه‌ها را نیز فراهم خواهد کرد.

در این بازدید رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل با اشاره به اهمیت اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، اظهار کرد: این طرح با هدف کمک به توسعه کسب و کارهای خانگی و رونق اقتصادی خانوارها با همکاری وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد توسعه ای در حال اجراست.

مهران اوچی اردبیلی یادآور شد: در پی اجرای موفق و نتایج موثر این طرح در سال‌ گذشته که به صورت پایلوت در 9 استان اجرا شد امسال طرح توسعه مشاغل خانگی در 31 استان به طور همزمان عملیاتی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تمامی مراکز جهاددانشگاهی در سطح استان پذیرش، مشاوره و ثبت‌نام متقاضیان را به صورت رایگان انجام می‌دهند، افزود: در حال حاضر جهادانشگاهی دبیرخانه این طرح در استان اردبیل راه‌اندازی کرده است تا با همکاری و هم‌افزایی متولیان امر بتواند نسبت به ساماندهی سهمیه دو هزار نفری استان از این طرح اقدام کند.

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل با اشاره به اینکه شناسایی متقاضیان و فرصت و مزیت‌های هر منطقه اولین فاز اجرایی این طرح بود که خوشبختانه در استان اردبیل به صورت کامل انجام گرفته است، خاطرنشان کرد: فاز دوم این طرح توانمندسازی متقاضیان و مشاوره است که پس از تکمیل ثبت نام با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام می‌گیرد.

اوچی اردبیلی تولیدات چرم دست دوز، قالی بافی، بافندگی تابلو فرش، خیاطی لباس، رودوزی سنتی، گلیم بافی، بسته بندی‌ عسل، تولیدکننده گیاهان دارویی، ویرایشگر متون، مترجمی، برنامه نویسی و انیماتور را از اولویت‌های شغلی قابل ثبت نام در استان اردبیل عنوان کرد.

وی ادامه داد: اجرای این طرح ارتقاء مدیریت کسب و کارهای خانگی از طریق پیوند با بنگاه‌های بالادستی، تشکیل شبکه، خوشه سازی و برندسازی را به دنبال خواهد داشت.