اخبار

تشریح طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان اردبیل درکارگروه اشتغال و سرمایه گذاری  شهرستان اصلاندوز

اردبيل

۱۳۹۹/۰۸/۲۷

متن کامل خبر

طرح ملی توسعه مشاغل خانگی درکارگروه اشتغال و سرمایه گذاری  شهرستان اصلاندوز از توابع استان اردبیل تشریح شد.

فرماندار اصلاندوز گفت: اهداف طرح ملی «توسعه مشاغل خانگی» با همکاری دستگاه‌های اجرایی شهرستان و جهاددانشگاهی محقق می‌شود.

اجرای موفق طرح ملی مشاغل خانگی همکاری دستگاه‌های اجرایی و جهاددانشگاهی را می‌طلبد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان اردبیل، سید عباس مینایی در جلسه بررسی روند اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در شهرستان اصلاندوز اظهار کرد: رشته‌های آموزشی و شغلی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی از نیازهای اساسی برای ارتقاء سطح زندگی خانواده‌ها در شهرستان اصلاندوز است.

وی ادامه داد: شهرستان اصلاندوز از آمادگی کامل برای اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در تمام بخش‌ها و روستاها برخوردار است که با ایجاد پژوهشکده و ساختمان آموزشی و استقبال جوانان منطقه این طرح قابل اجرا است.

فرماندار اصلاندوز همکاری دستگاه‌های اجرایی و جهاددانشگاهی استان اردبیل در راستای توسعه شهرستان را خواستار شد و افزود: ورنی و گلیم بافی از رشته‌های صنایع دستی مورد علاقه مردم اصلاندوز مخصوصاً زنان خانه‌دار است که امیدواریم با اجرای این طرح بتوانیم مشاغل دیرینه منطقه را احیا کنیم.

مینایی از برگزاری دوره‌های توانمندسازی و ارائه مشاوره پس از انجام پایش و ارزیابی سطح مهارت متقاضیان و علاقه‌مندان خبر داد و گفت: در ادامه اجرای این طرح، تولیدات فعالین این حوزه وارد بازار شده و کارهای برندسازی و اتصال به بنگاه‌های بالادستی با همراهی پیشران‌ها و کارشناسان جهاددانشگاهی محقق خواهد شد.

وی موفقیت این طرح را در گرو هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی شهرستان و جهاددانشگاهی استان عنوان کرد و افزود: انتظار داریم جهاددانشگاهی مراحل اجرای طرح توسعه مشاغل خانگی را به شکل منظم و با برنامه‌ریزی و طبق دستورالعمل‌ها عملیاتی کند.

فرماندار اصلاندوز ظرفیت پیشران‌ها در این طرح برای ایجاد اشتغال پایدار خانگی را مهم ارزیابی کرد و گفت: باید با برنامه‌ریزی مناسب، ارزیابی اولیه از متقاضیان صورت گرفته و اطلاعات دقیق احصا و آموزش‌های قبل از اعطای تسهیلات جدی گرفته شود.

در این جلسه طرح ملی توئسعه مشاغل خانگی توسط کارشناسان جهاددانشگاهی استان اردبیل تشریح گردید.