اخبار

تشریح طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان اردبیل در شهرستان نمین

اردبيل

۱۳۹۹/۰۸/۲۷

متن کامل خبر

طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در شهرستان نمین از توابع استان اردبیل تشریح شد.

در این جلسه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری نمین اظهار کرد: در شهرستان نمین تعداد زیادی در حوزه کسب و کار خانگی فعالیت دارند که با ثبت‌نام در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی می توان آنها را هدایت و از مزایایی طرح بهره‌مند کرد.

شهلا هنرور ادامه داد: با بهره‌مندی از ظرفیت انجمن بانوان کارآفرین در شهرستان نمین می‌توان متقاضیان مشاغل خانگی را در روستاهای این شهرستان از طریق اطلاع‌رسانی شناسایی و با ورود مشمولان به این طرح دغدغه اشتغال آن‌ها را برطرف کرد.

وی یادآور شد: با افزایش مهارت و توانمندسازی افراد جویای کار می‌توان بسیاری از معضلات اشتغال استان را رفع و به توسعه اقتصادی استان کمک کرد.

مسئول دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در اردبیل گفت: با توجه به رویکردهای نوین طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در تلاش هستیم با اجرایی شدن آن، زمینه اشتغال را برای متقاضیان استان فراهم کنیم.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان اردبیل، میثم ضارب‌نیا در جلسه تشریح طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در شهرستان نمین اظهار کرد: در حال حاضر جهاددانشگاهی با همکاری دستگاه‌های متولی اشتغال اولویت‌های شغلی را با توجه به مزیت و ظرفیت‌های شهرستان‌های استان شناسایی کرده و ثبت نام متقاضیان کسب و کار خانگی استان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه این طرح می‌تواند فرصت رونق اقتصادی را برای استان فراهم کند، تصریح کرد: متقاضیان در این طرح با داشتن شرایط لازم از جمله داشتن ۱۸ سال سن، بومی بودن، نداشتن اشتغال تمام وقت و بیمه کارفرمایی می‌توانند با مراجعه به سامانه  inhb.ir در دو سطح متقاضی کار و پیشران ثبت‌نام کنند.

مسئول دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در اردبیل خاطرنشان کرد: به تناسب فرهنگ و پتانسیل استان اردبیل رشته‌های تولیدات چرم دست دوز، قالی بافی، بافندگی تابلو فرش، خیاطی لباس، رودوزی سنتی، گلیم‌بافی، بسته‌بندی عسل، تولیدکننده گیاهان دارویی، ویرایشگر متون، مترجمی، برنامه‌نویسی و انیماتور از  اولویت‌های شغلی قابل ثبت نام در استان اردبیل شناسایی و معرفی شده است.

ضارب‌نیا با بیان اینکه با توجه به ظرفیتی که در حوزه کسب و کار خانگی در استان وجود دارد لازم است تمام شهرستان‌ها از مزایای این طرح بهره‌مند شوند، یادآور شد: دبیرخانه این طرح در مراکز آموزشی جهاددانشگاهی در شهرستان‌های اردبیل، پارس آباد و گرمی راه‌اندازی شده است تا با همکاری و هم‌افزایی دستگاه‌های متولی، سهمیه دو هزار نفری استان از طرح مذکور محقق و ساماندهی شود.