اخبار

ایجاد زمینه برای اشتغال دانشجویان و اعضاء خانواده کارکنان دانشگاه سلمان فارسی کازرون

فارس

۱۳۹۹/۰۹/۰۲

متن کامل خبر

  • در نشست آموزشی آشنایی با سازوکارهای راه‌اندازی مشاغل خانگی مطرح شد:
    ایجاد زمینه برای اشتغال دانشجویان و اعضا خانواده کارکنان دانشگاه سلمان فارسی کازرون
    به دنبال عملیاتی نمودن تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک بین دانشگاه سلمان فارسی کازرون و جهاد دانشگاهی استان فارس و با هدف ایجاد زمینه‌های شغلی برای دانشجویان و اعضای خانواده‌های کارکنان دانشگاه سلمان فارسی کازرون، نشست آموزشی آشنایی با سازوکارهای راه‌اندازی مشاغل خانگی در سالن کنفرانس دانشگاه سلمان فارسی کازرون و با همکاری مشترک بین این دانشگاه و مرکز آموزشی جهاد دانشگاهی شهرستان کازرون برگزار گردید.
    به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه سلمان فارسی کازرون، دکتر غریب فاضل‌نیا، رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون، در این نشست با اشاره به نتایج مطالعات علمی مرتبط با مشاغل خانگی، ضمن ضروری دانستن لزوم حمایت از اجرای مناسب طرح ملی توسعه مشاغل خانگی و استفاده از ظرفیت آن برای کاهش مشکل اشتغال در سطح شهرستان کازرون، خاطر نشان نمود: یکی از پایدارترین زمینه‌های اشتغال در سطح کشور و به ویژه در مناطق مستعدی مانند کازرون، مشاغل خانگی است.
    فاضل نیا افزود: در این شهرستان حوزه‌های متعددی مانند صنایع‌دستی، تولیدات و فرآوری‌های متعدد حوزه‌های کشاورزی و دامی در کنار موارد پرشمار دیگری از گذشته‌های دور تا به امروز وجود داشته است که با ساماندهی این مشاغل در قالب طرح ملی توسعه مشاغل خانگی می‌توان علاوه بر بسترسازی در جهت کاهش مشکل اشتغال، از ظرفیت‌های منطقه در جهت توسعه سطوح محلی نیز بهره گرفت.
    رئیس دانشگاه سلمان فارسی، در ادامه با تصریح بر اینکه استفاده از ظرفیت‌های این طرح می‌تواند امکان مناسبی را در جهت کارآفرینی برای دانشجویان و اعضای خانواده کارکنان دانشگاه سلمان فارسی کازرون به دنبال داشته باشد، برپایی این نشست را گامی عملیاتی در جهت هم‌افزایی و استفاده از ظرفیت‌های مشترک دستگاه‌های مختلف برشمرد و افزود: امیدوارم دانشجویان و سایر متقاضیان محترم بتوانند از سهمیه در نظر گرفته شده برای این دانشگاه استفاده کنند.
    تمامی خدمات طرح، رایگان است
    در ادامه این نشست، ایمان والی، مدیر مرکز آموزشی جهاد دانشگاهی کازرون، طی سخنانی با اشاره به تعامل صورت گرفته میان جهاد دانشگاهی استان فارس و دانشگاه سلمان فارسی کازرون، از اختصاص سهمیه به این دانشگاه خبر داد و خاطر نشان نمود: بنا به درخواست رئیس دانشگاه سلمان فارسی در جهت زمینه‌سازی برای ایجاد اشتغال برای دانشجویان و اعضای خانواده‌های کارکنان این دانشگاه، سهمیه‌ای از طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به این دانشگاه اختصاص داده شده است که باتوجه به ظرفیت‌های مناسب این طرح برای کمک به حوزه اشتغال، می‌توان از این بستر جهت کسب و ارتقای تجارب کارآفرینی از سوی دانشجویان استفاده نمود.
    والی همچنین به روند تصویب طرح ملی توسعه مشاغل خانگی اشاره نمود و با تصریح بر اینکه این طرح پس از تصویب در مجلس، در 31 استان کشور اجرایی شده که در کل 54هزار نفر سهمیه دارد و از این تعداد 3هزار نفر سهمیه به استان فارس اختصاص داده شد و شهرستان کازرون 300 نفر سهمیه دارد، خاطر نشان نمود: این طرح در کلیه مراحل آن که شامل ثبت‌نام، آموزش، مشاوره و خرید تضمینی محصول می‌شود، به صورت کاملاً رایگان است.  
    مدیر مرکز آموزشی جهاد دانشگاهی کازرون به برخی از مزایای اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی اشاره کرد و خاطر نشان نمود: عدم نیاز متقاضی به مدرک مهارتی، ارزیابی و استعدادسنجی متقاضی قبل از ورود به طرح، ارائه آموزش‌های کاربردی، اتصال به بازار، آشنایی متقاضی با نیاز بازار، کمک به متقاضی برای تولید استاندارد و برندسازی، کمک به فروش محصولات از طریق بازارچه‌های مختلف و... از جمله مزایای این طرح است که در تمام مراحل، افراد متخصص و مشاوران در کنار متقاضیان قرار دارند.
    والی در ادامه افزود: تمامی متقاضیانی که سن آنها حداقل 18 سال باشد و بیمه کارفرمایی نداشته باشند، می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی inhb.ir برای کسب آموزش در شهرستان خود، ثبت‌نام اولیه را انجام دهند و پس از آن از خدمات مشاوره تخصصی بهره‌مند خواهند شد و نهایتاً به کلاس‌های آموزشی ارجاع داده می‌شوند. پس از اتمام کلاس‌های آموزشی، متقاضیان به سمت تولید هدایت می‌شوند و در نهایت هم محصولات آنها به صورت تضمینی خریداری خواهد شد.
    در پایان این نشست مدیر مرکز آموزشی جهاد دانشگاهی کازرون، به پرسش‌های شرکت کنندگان پاسخ داد.
    گفتنی است این نشست آموزشی، به دلیل رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، به صورت غیرحضوری و با استفاده از بسترهای مجازی و پخش زنده اینستاگرام دانشگاه سلمان فارسی کازرون برگزار گردید.



    •