اخبار

تحقق اهداف طرح ملی «توسعه مشاغل خانگی» به ایجاد اشتغال پایدار کمک می‌کند

اردبيل

۱۳۹۹/۰۹/۰۴

متن کامل خبر

تحقق اهداف طرح ملی «توسعه مشاغل خانگی» به ایجاد اشتغال پایدار کمک می‌کند
جلسه تشریح روند اجرای طرح ملی «توسعه مشاغل خانگی» با حضور جمعی از دهیاران و بخشدار بخش ثمرین اردبیل برگزار شد
 مسئول دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی چهارم آذر با اشاره به روند اجرای این طرح ملی، گفت: مزیت و نقاط ضعف و قوت شهرستان‌ها توسط جهاددانشگاهی شناسایی و در این طرح معرفی شده است که با تعامل سازنده و اطلاع‌رسانی به متقاضیان شهرستان‌ها می‌توان به توسعه اشتغال استان کمک کرد.
میثم ضارب‌نیا، داشتن حداقل 18 سال سن، بومی استان محل ثبت نام، عدم اشتغال تمام وقت و نداشتن بیمه کارفرمایی را از شرایط متقاضیان ثبت نام در این طرح عنوان و اظهار کرد: رشته‌های تولیدات چرم دست‌دوز، قالی‌بافی، بافندگی تابلوفرش، خیاطی لباس، رودوزی سنتی، گلیم‌بافی، بسته‌بندی عسل، تولیدکننده گیاهان دارویی، ویرایشگر متون، مترجمی، برنامه‌نویسی و انیماتور از اولویت‌های شغلی قابل ثبت‌نام این طرح در استان اردبیل است.  
وی در حال حاضر یک هزار و 630 متقاضی از استان اردبیل در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند، ادامه داد: تحقق اهداف این طرح می‌تواند در ایجاد اشتغال پایدار نقش بسزایی داشته باشد و در شرایط اقتصادی کنونی مشکلات افراد آسیب‌پذیر جامعه را برطرف و نیازهای جامعه را برآورده کند.
در این جلسه بخشدار بخش ثمرین ضمن قدردانی از تلاش‌های جهاددانشگاهی استان اردبیل برای اجرای دقیق طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، تصریح کرد: در این طرح خلاء‌های کسب و کار های خانگی که توانمندسازی، تولید مبتنی بر بازار و وابستگی به تسهیلات، به خوبی شناسایی شده است که با تحقق اهداف آن اشتغالزایی و رونق اقتصادی ایجاد خواهد شد.
علی لطفی با بیان اینکه همکاری لازم جهت اطلاع‌رسانی به متقاضیان کسب و کارهای خانگی این بخش انجام خواهد شد، اضافه کرد: تحقق اهداف طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به رفع دغدغه اشتغال روستاییان و همچنین حذف واسطه‌ها کمک می‌کند.