اخبار

نشست هم اندیشی با کارشناسان اشتغال دستگاه‌های اجرایی استان چهارمحال و بختیاری در خصوص طرح الگوی نوین توسعۀ مشاغل خانگی

چهارمحال وبختيارئ

۱۳۹۸/۰۲/۰۱

متن کامل خبر

نشست هم اندیشی با کارشناسان  اشتغال دستگاههای اجرایی استان چهارمحال وبختیاری با هدف تسهیل در صدور مجوز  وارائۀ تسهیلات مشاغل خانگی ویژه متقاضیان طرح الگوی نوین توسعۀ مشاغل خانگی  در جهاد دانشگاهی برگزار شد.

در این نشست که با حضور نمایندۀ محترم اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به عنوان ناظر طرح  برگزار شد، ابتدا گزارشی از روند اجرای طرح به ویژه آموزشهای انجام شده ،بازارهای پیش بینی شده برای فروش محصولات تولیدی در این حوزه ومشکلات حین اجرای طرح  در استان توسط مدیر اجرایی طرح ارائه شد.


سپس نمایندۀ اداره کل کار ضمن  تشکر از مجموعۀ جهاد دانشگاهی در اجرای قابل قبول طرح تاکنون، به کارشناسان دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد متقاضیان هدایت شده در این طرح نسبت به سایر متقاضیان به هدف (ایجاد مشاغل پایدار)نزدیک‌تر هستند، به دلیل اینکه این افراد بر اساس مشاغل اولویت‌دار معرفی شده ثبت نام کرده‌اند و مشاوره‌ها وآموزش‌های عمومی و تخصصی مورد نیاز شغل را دیده‌اند و بازار فروش محصولات تولیدی برای آ نها پیش بینی شده است دستگاههای اجرایی این افراد رادر در اولویت صدور مجوز وارائۀ تسهیلات قرار دهند.


 بلوطی در ادامه بیان داشت: سعی می شود درصد قابل توجهی ازتسهیلات مشاغل خانگی ابلاغی 98 به پشتیبانان ومتقاضیان این طرح اختصاص داده شود.


در ادامه کارشناسان دستگاههای اجرایی نظرات وپیشنهادات خود را در زمینه هرچه بهتر اجرا شدن طرح بیان نمودند.


در پایان  بلوطی پیشنهاد کرد: برای شروع تعداد 70 نفر از متقاضیان این طرح جهت حمایت مالی از طرف جهاد دانشگاهی ودستگاههای اجرایی به اداره کل کار معرفی شوند.