اخبار

اجرای طرح توسعه مشاغل خانگی در روستای «بندبن» رودسر

گيلان

۱۳۹۹/۰۹/۰۵

متن کامل خبر

در حاشیه اجرای طرح توسعه مشاغل خانگی در گیلان، بازدید از روستای «بند بن» از توابع شهرستان رودسر و دیدار و گفت وگو با بانوان پیشران و متقاضی طرح توسعه مشاغل خانگی انجام گرفت.

در راستای اجرای طرح ملی توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و توسعه مشاغل خانگی مطابق با الگوهای نوین، جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد توسعه ای، واسطه ای و تسهیلگر اقدام به شناسایی، توانمندسازی اشخاص حقیقی و حقوقی و پایدارسازی مشاغل خانگی، استانداردسازی و اتصال به بازار از طریق هدایت به سمت بازارهای سنتی و نوین کرده است.

سازمان جهاد دانشگاهی استان گیلان با استفاده از شبکه کارشناسان، مشاوران و تسهیلگران خود با بهره مندی از ظرفیت های تمامی سازمان های دولتی و غیر دولتی به ویژه بخش خصوصی، حلقه‌های مفقوده اشتغال را شناسایی و نقش و جایگاه مشاغل خانگی را در اقتصاد کشور توسعه خواهد داد.

در حاشیه اجرای طرح توسعه مشاغل خانگی در گیلان، بازدید از روستای «بنده بن» از توابع شهرستان رودسر و دیدار و گفت وگو با بانوان پیشران و متقاضی طرح توسعه مشاغل خانگی انجام گرفت.

در این بازدید که با همراهی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رودسر صورت گرفت، شاغلین این بخش که تولیدکنندگان پوشاک سنتی و چادرشب بافی بودند، به صورت خانه به خانه مورد بازدید میدانی قرار گرفتند.

قابل ذکر است که چادرشب بافی یک از هنر های سنتی و تولیدات روستای قاسم آباد از توابع شهرستان رودسر در استان گیلان است.

.