اخبار

مصاحبه با مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین به مناسبت هفته جهانی کارآفرینی

قزوين

۱۳۹۹/۰۹/۰۹

متن کامل خبر

ایسنا/قزوین معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین با اعلام افتتاح باشگاه کارآفرینان نوجوان گفت: متأسفانه امروزه تب مدرک‌گرایی و استخدام برای دیگران در کشور بالا گرفته و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به خودباوری نرسیدند که خودشان می‌توانند بنگاهی اقتصادی داشته باشند.

وحید انتظاری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از ۲۶ آبان تا چهار آذر هفته جهانی کار است و در این هفته تلاش داریم کارآفرینی را در بطن جامعه فرهنگ‌سازی کنیم و رویکرد افراد را نسبت به کارآفرینی تغییر دهیم.

وی ادامه داد: کارآفرینی با اشتغال‌زایی اشتباه گرفته می‌شود کارآفرین با سرمایه شخصی فعالیتی را آغاز می‌کند و با تغییر ارزش‌ها ارزش‌آفرینی می‌کند که یکی از محصولات کارآفرین ایجاد اشتغال است.

معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین بیان کرد: در این هفته برنامه‌های متنوع و خوبی را اجرایی خواهیم کرد که یکی از آن‌ها راه‌اندازی مجازی باشگاه کارآفرینان نوجوان در روز شنبه اول آذر است. به همین منظور تفاهم‌نامه‌ای را با بخش خصوصی منعقد کردیم؛ هدف ما از راه‌اندازی این مرکز تغییر رویکرد و فرهنگ مهم و افراد فعال جامعه است تا نگرش خود را نسبت به کارآفرینی تغییر دهند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های نجات اقتصاد کشور ترویج فرهنگ کارآفرینی است؛ متأسفانه امروزه تب مدرک‌گرایی و استخدام برای دیگران در کشور بالا گرفته و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به خودباوری نرسیدند که خودشان می‌توانند بنگاهی اقتصادی داشته باشند.

انتظاری اشاره کرد: طی دهه گذشته بر اساس سیاست‌هایی آموزش کسب و کارهای مختلف و توانمندسازی در دستور کار قرار گرفت و درآن افراد بالای ۲۰ سال آموزش دیدند و بعد از یک دهه به این نتیجه رسیدیم که آموزش و فرهنگ‌سازی را به دوره نوجوانی منتقل کنیم.

وی اضافه کرد: در باشگاه کارآفرینان نوجوان ۱۰۰ دانش‌آموز توسط ۱۸ مربی آموزش خواهند دید البته مربیان نیز آموزش‌های لازم را طی یک سال گذشته دیدند.

معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین در پایان یادآور شد: بر اساس آئین‌نامه ستاد کرونا برگزاری جلسه با بیش از ۱۵ نفر امکان‌پذیر نیست به همین منظور جشنواره امتنان از کارآفرینان نیز در چهارم آذر با حضور ۱۵ نفر از اعضای اکوسیستم کارآفرینی به صورت حضوری در سالن شهید امامی برگزار خواهد شد و طی آن از سه کارآفرین برتر تجلیل می‌شود.