اخبار

پایدارسازی ۱۵۰۰ شغل خانگی در کهگیلویه و بویراحمد

كهگيلويه وبويراحمد

۱۳۹۹/۰۹/۱۰

متن کامل خبر

پایدارسازی ۱۵۰۰ شغل خانگی در کهگیلویه و بویراحمد
مدیر سازمان فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاددانشگاهی کهگیلویه وبویراحمد گفت: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با هدف ایجاد اشتغال و پایدارسازی مشاغل خانگی برای هزارو ۵۰۰ نفر در استان در حال اجرا است.
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد، محمد حسین برهمن، مدیر سازمان فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاددانشگاهی کهگیلویه وبویراحمد امروز، 17 آبان‌ماه اظهار کرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی تحت نظارت و مدیریت معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با همکاری جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد توسعه ای در حال اجرا است و اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی در استان بعنوان ناظر استانی طرح است.
وی افزود: این طرح در سه مرحله شناسایی ظرفیت ها و پتانسیل های اشتغال در حوزه مشاغل خانگی، توانمند سازی متقاضیان و اتصال به بازار با هدف ایجاد اشتغال و پایدارسازی مشاغل خانگی برای 1500 نفر در استان کهگیلویه و بویراحمد در حال اجرا می باشد.
مدیر سازمان فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاددانشگاهی کهگیلویه وبویراحمد اضافه کرد : ثبت نام در این طرح از حدود یک ماه پیش در سامانه آغاز گردیده است و همچنان ادامه دارد. www:inhB.ir در سامانه
برهمن بیان کرد: تاکنون 24 شغل خانگی مزیت دار بر اساس پتانسیل و ظرفیت های شهرستان های استان شناسایی و تعریف شده است که شامل مشاغل حوزه صنایع دستی و دست بافت های دارای (قالی بافی،گلیم بافی، فرش، تابلو فرش و ...)، خیاطی، خیاطی لباس های محلی اقوام، پرورش گاو شیری، پرورش بز و گوسفند، پرورش مرغ بومی، فرآوری و بسته بندی سبزیجات و خشک کردن، بسته بندی انواع غلات و حبوبات، تولید ترشی جات و شوریجات، پخت انواع نان، پرورش قارچ خوراکی و گیاهان دارویی) از جمله مشاغل خانگی اولویت دار در استان کهگیلویه و بویراحمد است.
وی تصریح کرد: با توجه به نقش و اهمیت کسب و کارهای خانگی در تولید و کمک به چرخه اقتصادی کشور می بایست با همکاری دستگاه‌ها و سازمان‌ها و هم افزایی و حمایت از این طرح، مشاغل خانگی جایگاه واقعی خود را در اقتصادی خانوارهای استان پیدا کند.
مدیر سازمان فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاددانشگاهی کهگیلویه وبویراحمد یادآور شد: توجه به بازار، توانمندسازی متقاضیان و کاهش وابستگی به وام، توجه به پیشرانان ملی، منطقه ای، استانی و محلی، شبکه سازی استانی و ملی، توجه به تجارت الکترونیک و فروش الکترونیکی محصولات تولیدی از ویژگیهای شاخص در اجرای این طرح می باشد، امید است با اجرای موفق این طرح در استان که نیازمند همکاری و هم افزایی بخش های دولتی و خصوصی است، شاهد ایجاد، احیا و پایدار سازی مشاغل خانگی در اقتصاد استان بویژه در سال جهش تولید باشیم.