اخبار

طرح ملی توسعه مشاغل خانگی یکهزار و ۹۰۰ شغل را در استان سمنان پایش کرد

سمنان

۱۳۹۹/۰۹/۱۱

متن کامل خبر

طرح ملی توسعه مشاغل خانگی یکهزار و ۹۰۰ شغل را در استان سمنان پایش کرد
 معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: شغل یکهزار و ۹۰۰ نفر تاکنون در استان در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی پایش و رصد شغلی شد.
 علیرضا شریفی نژاد در کارگروه تخصصی اشتغال استان سمنان ابراز داشت: اطلاعات شغلی یکهزار و ٩٠٠ نفر جمع آوری و ثبت شد، در حالی که سهمیه استان سمنان در آغاز اجرای این طرح یک هزار و ۳۰۰ نفر بود.
و یادآور شد : طرح ملی توسعه مشاغل خانگی که با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاددانشگاهی استان سمنان در حال اجرا است مدلی کارآمد و موفق و اثرگذار است.
وی با بیان اینکه فعالیت جهاددانشگاهی در اجرای این طرح بسیار مطلوب و اثرگذار است، افزود: با تلاش و همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاددانشگاهی استان، سهمیه سمنان افزایش پیدا کند تا افراد بیشتری در استان که در بخش مشاغل خانگی فعالیت می کنند بتوانند در این طرح مورد حمایت و پوشش قرار گیرند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان تصریح کرد: مشاغل خرد و خانگی در استان به حمایت نیاز دارند و باید تمامی فرمانداران ومدیران برای توسعه مشاغل خانگی همراه جهاددانشگاهی به معنای واقعی پای کار باشند و همکاری و حمایت کنند.
شریفی نژاد تأکید کرد: بازاریابی صنعت دیجیتال در استان سمنان برای توسعه مشاغل خانگی و تحقق جهش تولید شتاب گیرد.
ثبت‌نام در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی از ۶ شهریورماه شروع شد و تا پایان آبان ادامه داشت. این طرح در دبیر خانه توسعه و حمایت از مشاغل خانگی معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پس از آسیب‌شناسی طرح‌های قبلی و انجام مطالعات داخلی و خارجی در سال ۱۳۹۶ تصویب شد و طی سال‌های ۹۶ تا ۹۸ به صورت آزمایشی در ۹ استان با ظرفیت ۲۰ هزار نفر اجرا شد و با توجه به نتایج قابل قبول این طرح و ضرورت توجه بیش از پیش مشاغل خانگی در دوران کرونا بنا به گفته معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون مقرر شد برای رونق اقتصاد خانوار، تحقق شعار سال و توسعه جایگاه مشاغل خانگی در اقتصاد کشور در ۳۱ استان اجرا شود.
 این طرح در سه فاز شناسایی مزیت‌ها، توانمندسازی و اتصال به بازار انجام می‌شود.