اخبار

بازدید از فعالیت پیشران های طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در استان آذربایجان شرقی

آذربايجان شرقي

۱۳۹۹/۰۹/۱۳

متن کامل خبر

بازدید از فعالیت پیشران های طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در استان آذربایجان شرقی

 

در راستای ارزیابی عملکرد پیشران ها و بررسی مشکلات و راهکارهای توسعه مشاغل خانگی از فعالیت های پیشران های شهرستان تبریز در طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در استان آذربایجان شرقی توسط نمایندگان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی جناب آقای روحانی رییس اداره اشتغال و هدایت نیروی کار و سرکار خانم احمدی و تیم اجرایی جهاد دانشگاهی بازدید به عمل آمد.

بر اساس این گزارش، طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار مبتنی بر الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی در آذربایجان شرقی به کارفرمایی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری اجرا می‌شود که ناظر این طرح وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مجری آن معاونت آموزشی جهاددانشگاهی است.

 در این بازدیدها عملکرد ۶ پیشران در حوزه های ورنی بافی، چاپ باتیک ( روسری و شال)، کیف سازی، خیاطی و پوشاک، کوسن دوزی در ایجاد اشتغال و مشکلات مشاغل خانگی در بخش های تامین مواد اولیه و توسعه بازار و فروش محور بررسی ها بود.
مقرر شد برای توسعه بازار و فروش برای پیشران ها خدمات در این حوزه ها توسط BDSPهای استانی و ملی فراهم گردد و دوره های آموزشی در زمینه بازاریابی الکترونیکی و تبلیغات آنلاین برای پیشران ها برگزار شود.