اخبار

نشست بررسی و آسیب شناسی مرحله ی اتصال به بازار طرح مشاغل خانگی آذربایجان غربی

آذربايجان غربي

۱۳۹۸/۰۱/۲۶

متن کامل خبر

به گزارش روابط عمومی آذربایجان غربی، دکتر امین رستم زاده سرپرست واحد و مدیر طرح توسعه مشاغل خانگی استان در این نشست اظهار کرد : مشاغل خانگی در قالب یکی از رسته های موضوع اشتغال فراگیر به عنوان مصوبه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور دارای اهمیت و جایگاه ویژه‌ای در بحث کارآفرینی و اشتغال تلقی می شود.


 وی با تشریح جایگاه اقتصاد بازار و اتصال به آن در فاز سوم طرح مشاغل خانگی بیان کرد: برای دست یازیدن موثر به تمام اهداف فاز سوم طرح باید به درستی ارزش های بازار را تفکیک کرده و آن‌ها را در سطوح مختلف بشناسیم.


دکتررستم زاده گفت: چنین شناخت و تفکری باعث شناسایی کیفی تر نقش آفرینان موثر و تسهیلگران اثرگذارتر در قالب پشتیبانان متناسب با اهداف طرح می شود.


 وی ادامه داد: پشتیبانان نقش بسیار موثری در در این بحث دارند و انتخاب پشتیبانان و تسهیلگران اقتصادی در حوزه مشاغل خانگی بسیار مهم تر و حساس تر از سایر برنامه های اشتغال است.


 دکتر رستم زاده با اشاره به ضرورت شناسایی پشتیبانان کیفی برای رشته های مختلف طرح مشاغل خانگی در سطح استان گفت: باید با واکاوی رسته‌های مختلف، پشتیبانان کیفی هر رسته شناسایی شوند و انتخاب کیفی پشتیبانان واقعی در موفقیت خروجی طرح بسیار موثر خواهد بود..


 سرپرست جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی بر لزوم طراحی و تدوین مدل مدیریتی در فاز سوم طرح به گونه ای که پشتیبانان خود ترغیب و انگیزه ای کافی برای نقش آفرینی عملی جهت اتصال به بازار مشاغل خانگی داشته باشند تأکید کرد.


مهندس جلیلی مدرس بازاریابی و فعال بخش خصوصی در این نشست بر ضرورت استفاده و توجه به فضای سایبری و شناسایی پشتیبانان در این حوزه تاکید کرد.


 آذرمهر پشتیبان و فعال بخش بازاریابی نیز با تشریح اهمیت بحث بازاریابی بیان کرد: باید مکانیزمی طراحی شود تا از پشتیبانان به صورت عملی و واقعی حمایت شود.


در ادامه مسوولان و کارشناسان و متخصصان اجرایی طرح مشاغل خانگی در خصوص عملیاتی شدن فاز سوم طرح به بحث و بررسی پرداختند.