اخبار

تشریح طرح ملی مشاغل خانگی در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان ملایر

همدان

۱۳۹۹/۰۹/۱۸

متن کامل خبر

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان همدان، علی کلانترنیا، سرپرست جهاددانشگاهی واحد همدان با حضور در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان ملایر به تشریح روند اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی پرداخت.

کلانترنیا با اشاره به اینکه طرح مشاغل خانگی ابتدا در سال 97 به صورت پایلوت در 9 استان کشور اجرایی شد گفت: با اجرای این طرح، 20 هزار نفر در سطح کشور مشغول به کار شدند که نتایج مثبت آن موجب گردید تا طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در سال جاری در 31 استان اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت خوبی در استان و به طور ویژه در شهرستان ملایر در حوزه مشاغل خانگی وجود دارد ابراز کرد: ملایر یکی از شهرهای مطرح استان و کشور در حوزه مبل و منبت است که می تواند زمینه شغلی مناسبی برای بسیاری از افراد آسیب پذیر جامعه را فراهم نماید.

کلانترنیا با اشاره به اینکه سهم استان همدان در این طرح 2100 نفر است گفت: طرح ملی مشاغل خانگی در قالب سه فاز، «شناسایی ظرفیت ها و پتانسیل ها، آموزش  عمومی و تخصصی با هدف توانمند سازی متقاضیان و پیشران های 10 رشته منتخب در سطح استان و در نهایت اتصال به بازار» است.

سرپرست  جهاد دانشگاهی استان همدان با اشاره به اینکه این طرح ملی با همکاری دو مجموعه وزارت کار و  جهاد دانشگاهی در 31 استان کشور در حال پیگیری است گفت: در این طرح افراد جویای کار،صاحبان مشاغل خانگی و تمام افراد بالای ۱۸ سال و فاقد بیمه کارفرمایی می توانند ثبت نام و از مزایای این طرح بهره‌مند شوند.