اخبار

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی : لرستان یکی از استان‌های موفق در الگوی جدید مشاغل خانگی است

لرستان

۱۳۹۷/۱۲/۲۳

متن کامل خبر

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، لرستان را یکی از استان‌های موفق الگوی جدید مشاغل خانگی دانست و گفت: در صورتی که در سال ۹۸ برنامه حضور در بازارهای جهانی و برندسازی در دستور کار قرار گیرد، کمک مستقیم می‌کنیم.


 محمد شریعتمداری بیان کرد: در چهل ساله دوم انقلاب هستیم و پیام رهبر انقلاب گویای نقشه راه بوده و تاکید آن نیز بر توجه ویژه به جوانان است.


 به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی "محمد شریعتمداری " وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در جلسه شورای اداری لرستان بیان کرد: انتصاب مسوولان جوان در مناصب حساس مدیریتی در دستور کار وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی قرار گرفته و این به هیچ وجه به معنای بی‌حرمتی به بزرگان نیست، چرا که این دو قشر در کنار هم انقلاب اسلامی را جلو می‌برند.


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه باید کشور را از این شرایط موجود خارج کرد، افزود: با افراد ناامید و کارنابلد راه به جایی نخواهیم برد، بلکه در مقابل‌ باید توجه به جوانان به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.


 شریعتمداری بیان کرد: انقلاب اسلامی در عرصه‌های دانش و فناوری برکات زیادی را به همراه داشته، به طوریکه امروز ۳۷۰ مرکز درمانی و ۸۰ بیمارستان زیرمجموعه تامین اجتماعی در کشور وجود دارد.


 وی تصریح کرد: امروز تصمیمات سیاسی در کشور ما نه در لندن و نه در واشنگتن بلکه در داخل اتخاذ می‌شود و این خود یک افتخار است.


 وزیر کار با اشاره به اینکه با صبوری به زودی شکست آمریکا را خواهیم دید، خاطرنشان کرد: دشمنان با اطمینان می‌گفتند چهل سالگی انقلاب را جشن نمی‌گیریم، اما همه تصورات آن‌ها به هم ریخت و به هیچ یک از اهداف آن‌ها محقق نشد.


 شریعتمداری تاکید کرد: دولت واردات ۱۴۰۰ قلم کالا را ممنوع کرد و این تهدید به یک فرصت برای تولیدات داخلی تبدیل شده و شاهد حمایت از تولیدکنندگان هستیم.


 وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع پرداخت تسهیلات اشتغال‌زا اشاره و اظهار کرد: البته همه اطلاعات و اقدامات باید شفاف بوده و هیچ فردی نمی‌تواند در پشت پرده تسهیلات کم بهره اخذ کند.


 شریعتمداری در ادامه با اشاره به اینکه در زمینه برخی از مفاد کار و تامین اجتماعی و سایر موارد نیازمند بازنگری هستیم، اظهار کرد: امیدواریم طرح‌های کلنگ‌زنی شده در موعد مقرر به نتیجه رسیده و مورد بهره‌برداری قرار گیرند.


 وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: استاندار در استان اختیاراتش برای اعمال تصمیمات بیش از رئیس جمهور و وزرا است و همه نمایندگان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تحت نظر استاندار هستند و ما نیز حمایت می‌کنیم.


 شریعتمداری ادامه داد: نعمت بزرگ بهره لرستان از آب همواره شهره آفاق بوده و درصورتیکه بتوان در کنار این جاذبه‌های گردشگری زیرساخت‌ها را ایجاد کرد، توسعه پایدار در این استان محقق می‌شود.


  وی عنوان کرد: لرستان نیز باید توسعه متوازن داشته باشد و  به صورت عملی این توازن را اجرا کنیم، از این رو یک کارگروه متشکل از دستگاه‌ها و سازمان‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید در لرستان تشکیل شود تا بتوان اقدامات مناسبی برای توسعه این استان انجام شود.