اخبار

دیدار سرپرست مرکز آموزشی جهاد دانشگاهی لارستان با فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه این شهرستان

فارس

۱۳۹۹/۰۹/۲۲

متن کامل خبر

سرپرست مرکز آموزشی جهاد دانشگاهی شهرستان لارستان و فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه این شهرستان، در راستای استفاده از ظرفیت های مشترک جهاد دانشگاهی و بسیج دیدار و گفتگو کردند.
سرپرست مرکز آموزشی جهاد دانشگاهی لارستان با اشاره به تاسیس این نهاد در سال 1359 به فرمان حضرت امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: رسالت جهاد دانشگاهی در اوایل انقلاب در زمینه اسلامی کردن دانشگاه ها بود که بعد از اتمام انقلاب فرهنگی و بازگشایی دانشگاه ها، سه مقوله مهم آموزشی ، فرهنگی و پژوهشی رسالت و ماموریت اصلی جهاد دانشگاهی شد.
علی پور جهاد دانشگاهی را به عنوان یک بازوی توانمند علمی و آموزشی برای دستگاه ها و ارگان ها عنوان کرد و گفت: امروزه جهاد دانشگاهی دارای ظرفیت های بالایی در حوزه آموزش از جمله مراکز آموزشهای تخصصی کوتاه مدت در شهرستان ها و مراکز آموزشی علمی کاربردی در سطح استان، مراکز تحقیقاتی مهم و تأثیرگذاری همانند پژوهشگاه رویان در حوزه سلول های بنیادی، مراکز فرهنگی فعال و مورد وثوق مقام معظم رهبری و دولت خدمتگزار همچون خبرگزاری دانشجویان ایران"ایسنا" و اولین خبرگزاری جهان اسلام "ایکنا" و همچنین مرکز افکار سنجی "ایسپا" می باشد که تمامی این موارد در راستای پیشرفت شهرستان و در صورت حمایت مسئولین امکان استفاده از تمامی این ظرفیت ها در راستای خدمات رسانی به آحاد جامعه قابل دسترس خواهد بود.
سرپرست مرکز آموزشی جهاد دانشگاهی لارستان، برنامه ریزی و تدوین دوره های کاربردی ویژه عموم در ترم زمستان 99 به صورت نیمه حضوری و غیر حضوری ، خدمات دفتر نمایندگی بانک خون بند ناف و برگزاری طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با همکاری اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان را برای 300 نفر از متقاضیان مشاغل خانگی شهرستان لارستان، خنج و گراش را به عنوان اهم فعالیت‌ها و برنامه‌های این نهاد در لارستان نام برد و افزود : با همت و تلاش جهادی و استفاده از این ظرفیت ها به نفع مردم خواهیم توانست مشکلات را از سر راه برداریم و به سمت پیشرفت و توسعه گام برداریم.
وی با اشاره به اینکه طبق تفاهم نامه همکاری مشترک جهاد دانشگاهی استان فارس با سازمان بسیج سازندگی فارس ، می توانیم این طرح را برای جامعه هدف بسیج این شهرستان برگزار کنیم که از برکات این طرح که به صورت رایگان می باشد ،عموم مردم این شهرستان نیز بهره مند شوند.
علی پور، با بیان اینکه این نهاد برای استقرار و فعالیت های آموزشی و اشتغالزایی بیشتر نیازمند حمایت همه جانبه مسئولین محلی می باشد اظهار داشت : امیدواریم با همکاری این نهاد انقلابی با بسیج شاهد پیشرفت همه جانبه در سطح شهرستان باشیم.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان نیز ضمن خوش آمدگویی، گفت : یکی از اهداف حضرت امام خمینی (ره) جهت تاسیس جهاد دانشگاهی ، پر کردن خلا های آموزشی در کشور بود که امروزه نیز با گذشت زمان نیازمند حضور و فعالیت جهاد دانشگاهی به منظور رفع این عارضه هستیم.
سرهنگ پاسدار جاهدی یادآوری کرد قطعا با معرفی صحیح فعالیت ها و خدمات ارزشمند این نهاد به عموم مردم شاهد استفاده حداکثری عموم مردم از ظرفیتهای این نهاد خواهیم بود.
وی با بیان اینکه ناحیه مقاومت بسیج در راستای مباحث علمی آموزشی و همچنین اشتغالزایی قدمهای مثبت و موثری برداشته است اضافه کرد: با همکاری و نشست های تخصصی طرفین نسبت به موضوع اشتغالزایی و مشاغل خانگی امید داریم حرکت رو به رشدی را در این حیطه برداریم.
مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان لارستان نیز از فعالیت های انجام شده در حوزه مشاغل خانگی و اشتغالزایی مباحثی را مطرح نمود و افزود : با ظرفیت و نیاز سنجی شغلی شهرستان و ظرفیت های جهاد دانشگاهی و بسیج سازندگی ، به سمت برطرف کردن نیازهای شغلی شهرستان قدم خواهیم برداشت و فرصت های جدیدی را به وجود خواهیم آورد.
در پایان این جلسه که آقایان علیرضا پیرمراد معاونت اجتماعی، محسن چرخی مسئول بسیج سازندگی و سجاد ایزدپناه مسئول علمی پژوهشی ناحیه بسیج نیز در آن شرکت داشتند از علیپور، سرپرست جدید مرکز آموزشی جهاد دانشگاهی لارستان تقدیر و تشکر شد.