اخبار

چگونگی استفاده از طرح ملی مشاغل خانگی

اصفهان

۱۳۹۹/۰۹/۲۳

متن کامل خبر

رییس اداره تعاون کار رفاه اجتماعی شهرستان کاشان پیرامون طرح ملی توسعه مشاغل خانگی گفت: کسب و کار خانگی و یا مشاغل خانگی یکی از انواع فعالیت های اقتصادی است که ضمن تامین معیشت خانوارها تحکیم بنیان خانواده را نیز به دنبال دارد و فارغ از استیلای قوانین سخت و مزاحم کسب و کار می‌باشد.

حسن رمضانی با اعلام این مطلب کاشان را شهرستان و منطقه ای اقتصادی برشمرد و افزود: شهرستان کاشان در حوزه مشاغل خانگی از سابقه دیرینه برخوردار بوده و نه تنها در سطح استان بلکه در کشور در این خصوص برای خود جایگاه والایی دارد.

وی یادآور شد: وجود فعالیت های متعدد در حوزه صنایع دستی ، فرش و قالی دستباف‌، گیوه دوزی، خیاطی و رسته های مرتبط، پرورش ماکیان زینتی و حتی مشاغل مرتبط با فناوری اطلاعات در بخش مشاغل خانگی در کاشان مشهود است.

ریس اداره تعاون کار رفاه اجتماعی شهرستان کاشان در ادامه به تبیین طرح ملی توسعه مشاغل خانگی پرداخت و اظهارداشت: حسب تفاهم نامه منعقده فیمابین وزارت تعاون کار با جهاد دانشگاهی سامانه ای به آدرس www.inhb.ir طراحی گردیده است و کسانی که حداقل دارای سن ۱۸ سال تمام ، بومی منطقه محل ثبت نام ، فاقد بیمه کارفرمایی به جز کسانی که بیمه خویش فرمایی هستند و همچنین کسانی که عاری از اشتغال تمام وقت بوده ، می‌توانند در این سامانه ثبت نام نمایند.

رمضانی ادامه داد: شهروندان عزیز حداکثر تا پایان آذرماه می‌توانند با مراجعه به سامانه مذکور و درج اطلاعا ت شخصی ومهارتی و شغلی کد و رمز ورود به سامانه را دریافت کنند.

وی تصریح کرد: این سامانه بستری است تا زین پس کسانی که درصدد اخذ مجوز و یا تمدید آن هستند یا تمایل به دریافت تسهیلات ارزان قیمت در حوزه مشاغل خانگی می باشند در این سامانه اقدام به ثبت نام نمایند.

به گفته رمضانی از اهداف طراحی این سامانه امکان توانمند سازی و ارایه آموزش های لازم در پروسه تامین مواد اولیه فرایند تولید و بازاریابی محصول خواهد بود و این سامانه امکان تحلیل وضعیت بازار مشاغل خانگی و ترکیب فعالین آن را برای سیاست گزارشات جهت اخذ تصمیم مناسب تر فراهم می سازد لذا از عزیزان فعال یا علاقمند و توانمند در حوزه مشاغل خانگی دعوت بعمل می آید تا در مهلت مقرر در سامانه www.inhb.ir ثبت نام نمایند.